Wyobraź sobie, że wracasz do domu i okazuje się, że nie działa lodówka. Jeszcze rano wyjąłeś wędlinę na kanapkę i nic nie zanosiło się na niespodziankę. Wiesz, że masz dwie opcje: kupić nową lub naprawić starą. Załóżmy, że chcesz sprawdzić, jakie będą koszty naprawy. Co robisz? Pewnie sięgniesz po telefon lub komputer i wpiszesz w wyszukiwarkę ”naprawa lodówek Białystok”. Właśnie masz listę osób lub firm, które mogą to zrobić. Jest ich sporo. Chcesz jednak znaleźć fachowca, który zna się na rzeczy? Co sprawi, że zadzwonisz do firmy Piotra Złotorączki, a nie do Pawła Bezusterki?
Obecnie klienci przed podjęciem decyzji z usług której firmy skorzystają, bądź czyje produkty kupią chcą mieć pewność, że swoje ciężko zarobione pieniądze ulokują w pewną firmę. Internet może pomóc im w podjęciu takiej decyzji. Dlatego niżej możesz przeczytać o kilku możliwościach, w jaki sposób Twoja firma również może zaistnieć w sieci.
KATALOGI FIRM.
Katalogi firm w internecie to pierwsze rozwiązanie z jakiego możesz chcieć skorzystać. Do prostej prezentacji Twojej firmy, katalog może spełnić swoją rolę. Może być podstawową wizytówką w sieci. Jednak w ten sposób nie wyróżnisz się, ani nie pokażesz jakie wartości są dla Ciebie ważne. Warto mieć na uwadze też fakt, że katalogi firm z roku na rok tracą coraz bardziej na znaczeniu z powodu znacznie skuteczniejszego narzędzia.
GOOGLE MOJA FIRMA.
Można by powiedzieć, że to też swego rodzaju katalog. Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które powinniśmy wykorzystać w pierwszej kolejności. Będzie dobrze pełnić rolę profesjonalnej wizytówki w sieci. O tym jak popularną firmą jest Google nie trzeba wiele pisać. W Polsce jest to najpopularniejsza wyszukiwarka, która z powodzeniem skupia wokół siebie i jej ekosystemu tysiące, jak nie miliony osób. Wśród nich są Twoi potencjalni klienci.
Możesz dodać tu pełne informacje o Twojej firmie, produktach lub usługach, jakie proponujesz. Jest również miejsce na dodanie zdjęć. Google Moja Firma to również możliwość integracji z Mapą Google. Dzięki temu w prosty sposób można znaleźć dojazd do Twojej firmy.
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE.
Chyba najpopularniejszym z nich jest Facebook. Portal ten obecnie oferuje wiele możliwości biznesowych i potrafi być istotnym narzędziem marketingowym. Nawet, jeżeli nie jesteś specjalistą od mediów społecznościowych, warto postawić na stworzenie chociaż prostej strony, na której zamieścisz podobne informacje do tych, co w Google Moja Firma. Niektórzy Twoi klienci mogą chcieć wyszukać Cię bezpośrednio na FB.
Z racji dużej popularności i nastawienia na publikowanie wpisów warto na Fanpage’u zamieszczać aktualności z życia firmy lub informacje o promocjach. Aby ocieplić wizerunek firmy, można też dodać zdjęcie z pracy, dzięki któremu Twoi klienci poznają Cię jeszcze lepiej. Ponieważ w obecnym świecie kupuje się oczami, warto rozważyć, czy założyć profil na Instagramie. Jednak należy pamiętać, że jest to serwis nastawiony na zdjęcia i grafikę.
Serwisy społecznościowe są świetnym sposobem na przedstawienie firmy o “ludzkiej twarzy” i wyjściem z relacją do klienta. Jednak warto pamiętać, że chociażby z powodu sztywnej budowy serwisu mają ograniczone możliwości edycji wyglądu profilu i wyróżnienia jej na tle konkurencji. Pełną kontrolę w tym zakresie masz, gdy jesteś u siebie – swojej stronie internetowej.
SIEDZIBA W INTERNECIE – PROJEKTOWANIE STRONY INTERNETOWEJ.
Bez wątpienia Twoja strona internetowa to Twoje zasady. Jest jak siedziba Twojej firmy, tyle tylko, że w internecie. Tu możesz mieć realny wpływ na to, jak wygląda i jakie funkcje na niej zamieścić – chodzi o to, by pokazać Twoją firmę z jak najlepszej strony a Tobie ułatwić pracę. Dlatego warto zainwestować w stronę internetową, dzięki której postrzeganie Twojej firmy będzie bardziej profesjonalne.
W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jaki ma być cel stworzenia strony internetowej. Jest ich wiele i mogą być różne w zależności od firmy, jej profilu działania i klientów. Czy celem strony jest:
- przedstawienie firmy i jej oferty? Wówczas warto te informacje wyeksponować na pierwszej stronie.
- zachęcenie do pozostawienia danych kontaktowych do późniejszego kontaktu telefonicznego, tak zwany lead.
- umożliwienie klientom rezerwacji terminu spotkania w Twojej firmie? Wówczas możesz zamieścić odpowiednie rozwiązanie zintegrowane z Twoim kalendarzem.
- zachęcenie, by to klient zadzwonił do Ciebie? Możesz więc zaproponować to już na samym początku strony, a następnie powtórzyć kilka razy dalej.
- wzbudzenie większego zaufania u klientów? Jeżeli masz wysokie opinie w Google Moja Firma i na Facebooku warto zamieścić je na swojej stronie.
Wszystko to możesz wykorzystać projektując stronę internetową.
Jak widzisz jest wiele opcji, z których możesz skorzystać, a wymienione wyżej to jedynie kilka z nich. Jednak warto pamiętać o jeszcze jednej ważnej rzeczy. Z powodu coraz większej popularności smartphonów, więcej treści jest prezentowanych właśnie na nich. Warto, aby Twoja strona internetowa była przystosowana do obsługi ekranów telefonów i tabletów.
Budując stronę internetową możesz mieć jeszcze większy wpływ na postrzeganie Twojej firmy w oczach klientów i ułatwić im podjęcie decyzji zakupowej. To Ty decydujesz, czy strona ma być nowoczesna, czy bardziej tradycyjna. Czy chcesz pokazać, że jesteś dużą firmą, która zapewnia stabilizację, czy może lokalną nastawioną na indywidualne podejście do każdego klienta?
W kreowaniu wizerunku poza mediami społecznościowymi i Twoją stroną istotną rolę może odegrać również blog firmowy, albo kanał na YouTubie.
BLOG I YOUTUBE.
Prowadzenie bloga firmowego lub kanału na YouTubie może być dobrą decyzją marketingową. Dzięki temu możesz w obszerny sposób pokazać, jak wyglądają usługi lub produkty w Twojej firmie. Jak klienci mogą z nich korzystać oraz jak mogą rozwiązać swoje problemy przy ich pomocy.
Może w rozmowie z klientami często pojawiają się te same pytania? Jeżeli tak, to możliwe, że podobnych informacji szukają też w internecie. Niech trafią na Twój blog lub film na YouTube i dowiedzą się, że jesteś specjalistą w tym temacie. Jeżeli przekonają się o tym i Tobie zaufają, będą bardziej skłonni skorzystać z Twoich usług.
Jeżeli uważasz, że nie będziesz miał czasu na prowadzenie bloga, możesz zlecić napisanie artykułu specjaliście. Tym zajmuje się copywriter. Wystarczy, że powiesz na jaki temat związany z Twoją firmą ma napisać artykuł.
ZAISTNIEJ W SIECI!
Jak sam widzisz jest wiele sposobów na to, by zaistnieć w sieci. Jeżeli nie wiesz, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy skontaktuj się ze mną, a chętnie pomogę Ci ustalić plan działania. Przejdź do zakładki kontakt i sprawdź, w jaki dogodny dla Ciebie sposób możesz się ze mną skontaktować.